13 June 2012

Luahan Rasa

Terlalu begitu usang blog ni tanpa sebarang bingkisan atau luahan dari tuan punya blog.Terkadang cukup susah untuk kita terus bertistiqamah dalam meneruskan sesuatu amal.Saya sendiri sering dihantui ujian halangan seperti itu,disebabkan itu blog ini terus tanpa bicara.Tetapi hari ini tergerak pula hati ini untuk mencatat sepatah dua kata coretan dari musim-musim yang ditinggalkan begitu lama. Sepi benar kuliyyah Usul dengan kepulangan para dakatir ke Mesir untuk bercuti, teman seofisku pula ke Makkah mengerjakan umrah. Disebabkan cuti sem yang terlalu lama,sempat juga saya sempurnakan hubungan sillaturrahim dengan menziarahi keluarga serta sanak saudara suami yang berada di Kelantan serta sanak saudara saya yang berada di Chana Thailand. Alang-alang berada di Darul Naim,saya meneruskan semangat menziarahi sahabat handai serta rakan taulan yang berada di Darul Iman...sedang rakan-rakan seperjuangan di Perlis pun tak sempat untuk diziarahi,tetapi rakan yang jauh sempat pula.Sebenarnya terlalu lama persahabatan ini terpisah di sebabkan sempadan geografi.Tapi hasrat dihati begitu menebal untuk bertemu mata dengan sahabat seperjuangan...akhirnya Allah pertemukan.Alhamdulillah...Riak wajah sahabat tampak begitu gembira dan bahagia. Bulan lepas semangat lagi nak meneruskan perjuangan untuk meneruskan pengajian,tapi hari ini semangat tu tak turun menjunam.Ditambah lagi dengan perihal kolej yang berbagai membuatkan hati semakin lemah.Mungkin esok lusa,semangat ini akan kembali menyinar pada sinaran yang penuh keserian.Kepada anda yang sudi membaca coretan ini,jangan lupa doakan saya.

No comments: